mtv3 katsomo moderni perhekelkka pelimtv katsomo salattu elämäkuinka monta lihasta ihminen käyttää nousemiseenkuinka kauan turvaistuimessa |
|
|
|
Nimh akut ovat käytöltään helpompia. Ne ajetaan täysin tyhjäksi ja ladataan täyteen säilytystä varten (Ellei valmistajan ohjeessa toisin mainita Esim. Traxxas). Nimh akkujen laturit myös ovat huomattavasti yksinkertaisempia. Lipo akkuja EI saa ajaa täysin tyhjäksi ja ne tulee varastoida 50-70% varauksessa.
Myös akun ikä vaikuttaa akun kykyyn ottaa varausta vastaan. Laadukkaan litiumakun keskimääräinen elinikä on n. 3-6 vuotta ja mm. akun kennojen kemia vaikuttaa siihen kuinka monta tuntia akkua voidaan ladata, kunnes se rupeaa menettämään varaustehoaan. Myös akun käyttämättömyys voi vaikuttaa akun elinikään.
Our new desktop experience was built to be your music destination. Listen to official albums & more.
Akun lataaminen täysin täyteen sekä ajaminen täysin tyhjäksi, sekä säilytys tyhjänä heikentää akun kestoikää. Sähköautojen akkujen kestävyydestä on saatavilla jonkin verran tutkimustietoa. Teslan akkujen tyypillinen kapasiteetin heikkeneminen on ollut alle 10 % 300 000 kilometrin matkalla.
- LiPo akun arin paikka on pääty josta johtimet lähtee, sieltä se palo oikosulun johdosta yleisemmin syttyy. - Lipo voi vaurioitua liian suuresta purusta. Esimerkiksi huonoilla "rykimisvälityksillä" auto purkaa akkua oikeen urakalla. Tällöin ei suositella ajamista, koska riskinä lipon alijännittyminen.
Nyt pohdin laiskuuttani, että haittaisiko tuo, jos ne jättää tyhjäksi yöksi ja aamulla jos ja kun lähtee lentelemään lataa ne suoraan n. 3.8 jännitteestä täyteen. Näin säästyisi yksi kiinnitä - irroita kerta & voisi suoraan heittää akut lipo-pussiin ja varastoon. Sit kun on intoa piukassa, niin pistää ne laturiin ja menoksi.
Sen virtalähteenä toimivat useimmiten tavalliset paristot, mutta halutessaan siihen voi päivittää vaikkapa LiPo-akun. Radio-ohjattavan laitteen lähetin on aina langaton ja mainitut laitteet toimivat standardisoidusti 2.4 GHz:n taajudella.
Siis tiivistettynä; kannattaisi ostaa oikeanlaiset kennot käyttötarkoitukseen nähden. Voi kai nuokin ajaa asiansa ainakin uutena, mutta elinkaari ei tule olemaan pitkä. Edes lioniakullisten työkalujen valmistajat eivät moista uskalla kokeilla, koska voisi tulla takuuvaihtoon turhan monta akkupakettia
Polttoaineita löytyy yleisesti 16-25% nitroseoksella joista perussääntönä voi sanoa, että perinteiset RTR moottorit käyvät 16%:lla ja 1:8 Turbotulpalliset moottorit 20-25%:lla. Aina voi ajaa pienemmän nitrosuhteen polttoaineella autossasi. Suositeltua suurempi nitrosuhde voi vaurioittaa moottoriasi.
Riippuu täysin akkutyypistä. Tuo ihan tyhjäksi vetäminen koskee NiCad ja jossainmäärin NiMh akkuja, molemmat alkavat olla katoamassa markkinoilta. LiPo akuille ohje ei päde, niitä ei saa vetää ihan tyhjäksi (onneksi noissa akun sisäinen varojärjestelmä estää katkaisee virrat ennenkuin akku on täysin tyhjä).
Lataanko akun oikein jos asetan modiksi "Lipo Balance" lataus virraksi 5A ja akun tyypiksi 14.8V(4S) Yleismittari näyttää akun jännitteeksi 15.31V joten akku on ainakin nyt täynnä. Akkua ei siis ole vielä käytetty tai ladattu kertaakaan. (minun toimesta ainakaan, en tiedä onko EuroRC:n henkilökunta ladannut akun ennen lähettämistä)
rencontre adulte sarthe
putas en la roda
vestido invitada boho chic
emma corrin desnuda
putas horta
toreros desnudos
follando limpiadoras
putas de mataro
joven espanola follando por dinero
sexo mujeres peludas